Kedi sahne sanatları oyunlarından ‘’Çiçekçi Sokağı Cinayeti’’ Kulis Antalya’nın düzenlemiş olduğu bir organizasyonla perdelerini açtı. Başrollerini Altan Gördüm ve Deniz Türkali’nin canlandırdığı oyun seyirciden büyük alkış aldı. 20. Yüzyılın başında İstanbul çiçekçi sokağında faili meçhul bir cinayet konusunun, kadına uygulanan cinsel şiddetin ve sonuçlarının anlatıldığı oyunda seyirciyi etkileyen sahnelere yer verildi. Kosta Kortidis’in gerçek bir hikâyeden yola çıkarak yazdığı oyunun yönetmenliğini Hakan Altıner üstlendi. İki perdeden oluşan oyun bir hayal yahut perdesiz bir hakikat olarak damgasını vurdu. Tiyatro ve sinemanın usta ismi Altan Gördüm ile yaptığımız röportajın ayrıntıları ile sizleri başbaşa bırakıyoruz, iyi okumalar...... ‘’Çiçekçi sokağı cinayeti ‘’ adlı tiyatro oyununda o dönemin ünlü tefecisi olan Şık Manol’u canlandırmak sizde ne gibi etkiler yarattı?Oynaması keyifliydi, güzeldi. Bazı şeyler vardır tabi oyuncu olarak sen çok mutlu olursun oynarken de önemli olan onun seyirciyle örtüşmesi, seyircide karşılık bulması. Bazı oyunlar var ki hayatta çok daha sevdiğimiz oyunlar oluyor ama seyircide karşılık bulmuyor. Burada, sahnede bir şey yapıyorsak bir amaca ulaşması için koltuklarda da karşılığı olması gerekir diye düşünüyorum.Antalya’da ‘’çiçekçi sokağı cinayeti’’ oyununda hedeflediğiniz ilgiyi görebildiniz mi?Antalya seyircisi fena değildi. Karşılığını görmek hoşumuza gidiyor. Hala her şeye rağmen bir umut var. Tiyatro salonlarının dolu olması, güzel salonların yapılması, belediye destekli ve devlet destekli bir şeylerin yapılıyor olması güzel şeyler.‘’Çiçekçi sokağı cinayeti’’ oyunu için size böyle bir teklif nasıl geldi?Şöyle ki ben zaten kedi sahne sanatlarının oyunlarını izliyordum. Daha önce de başka bir oyun için teklif gelmişti. O sene benim programım yoğundu. Sonra bu oyun geldi. Okudum, yumuşak bir tekst, oyunun yazarıyla da Kosta iyi arkadaş olduk. Kadro da güzel iyi bir ekip oluştu. Provalarda da zaten bazen sahnede çok iyi olur da kuliste birbirini yersin ya onlar yok bizde. Tiyatro kökenli bir insan hep gücü yettiği ölçüde sahnede olmalı, her zaman için. Tiyatroda emeklilik olmaz yani.Peki sinema çalışmalarınız nasıl gidiyor? Yeni projeler var mı?Sinema çalışmalarında bir iki film vardı ama ülkedeki ekonomik ve beklenmedik durumlardan şimdilik askıya alındı. 35Buçuk Akademi Oyunculuk okulumuz var ve zamanımızın büyük bölümü orada geçiyor. Sanattan uzaklaşmadan bir şekilde hayat sürüyor.Yakın zamanda sinemamızdan bir yıldız kaydı. Yıldız Kenter ile unutamadığınız anınız oldu mu?Evet, o hepimizin ustasıydı. Ben kendisinden birebir eğitim almadım ama bazı insanlar var bazı ustalar var izlemekle bile çok şey öğreniyorsunuz. Kaldı ki dostluğumuzda vardı çok eskiden ortak arkadaşlarımız vardı. Yıldız hanımla bazen konuşmak bile bir eğitimdi ve o insanların eski tabirle muadili yok. Gittikçe yalnızlaşıyoruz, bunu kendimi bir yere koymak adına söylemiyorum ama senin önünde biri vardır senin yerini onlar alırlar tehlikeleri onlar göğüslerler bir süre sonra bakıyorsun ‘’A en önlere sen geçmiş oluyorsun o bir sorumluluk, o sorumluluğu taşımakta belli bir ağırlık, belli bir bilgi birikimi gerektiriyor. Yıldız hanımda böyle insanlardandı Ruhu şadolsun. Tanıyan tanımayan her kesimden kişiler Türkiye için önemli bir değeri yitirdi.Bu yıl Altın portakal film festivalinde bulundunuz, neler hissettiniz? Hem açılışa hem de kapanışa davet ettiler. Buradan Antalya Büyükşehir Belediyesine teşekkürlerimi sunuyorum. Benim bir oyunum daha vardı. ‘’ Aşkımız Aksaray’ın En Büyük Yangını’’ yine kedi sahnenin bir oyunu onda oynuyorum oyunlara denk geldi. Ama Antalya benim için özel kentlerden. Gelmek için her türlü bahaneyi kullanıyorum. Röportaj: Zeynep ÇAYIR
Kültür-Sanat
25 Mart 2020 - 13:50
'ALTAN GÖRDÜM'
“Hayat Bilgisi dizisinde Panzer Emin Hoca karakterine, Kavak Yelleri dizisinde Kamil karakterine hayat veren Türk tiyatrosunun duayen isimlerinden Altan Gördüm, Çiçekçi Sokağı Cinayeti tiyatro oyununda Şık Manol’u canlandırdı”
Kültür-Sanat
25 Mart 2020 - 13:50